7 Mart 2012 Çarşamba

Bir CRT monitörde hareketlerin göze yumuşak gelmesi için görüntüler kaç FPS`de gösterilmelidir?


Bildiğiniz gibi hareketli görüntülerde hız FPS (Frames Per Second, Saniyede Gösterilen Kare Sayısı) cinsinden ifade edilir ve özellikle de oyun oynayanların çok sık tartıştıkları bir konu da bu hızın en az ne kadar olması gerektiğidir.

Genel olarak kabul gören fikir kabul edilebilecek en düşük hızın 30 FPS olduğudur. Bu değer ortalama değil, minimumdur. Bunun yanında, filmlerde ve çoğu TV standartlarında daha düşük hızlar kullanılır.

Bu konunun oyun oynayanlar için hayati önemi vardır. Çoğu oyun için minimum 30 FPS ve ortalama 60 FPS hemen her oyuncuyu tatmin edebilecek değerlerdir. Ama özellikle Doom türü oyunlarda hızın sınırı olmaz, hız ne kadar fazlaysa o kadar iyidir.

İnsan gözünün görüntüleri tam olarak nasıl algıladığı hala bütün detaylarıyla çözülememiş olsa da askeri araştırmalar için yapılan deneylerde jet pilotlarının bir 1/200 saniyeden  daha az bir süre görüntülenen bir jeti sadece algılamakla kalmayıp ne tür bir jet olduğunu da anladıkları görülmüş. Bu bize göz için olmasa da algılama için bir üst limit belirlemede bir fikir verebilir. 

Bu tabi ki 200 FPS üzeri hızların tamamen işe yaramadığı anlamına gelmez. Fare ile bir hareket yaptığınızda o hareketiniz o an ekranda görüntülenen kareden bir sonraki kare ekrana gelene kadar oyuna yansımaz. Ekran kartınızın double ya da tripple buffered modda çalışması da durumu etkiler. Ekran kartları bu modlarda çalışırken belirli bir karede hesaplanan görüntüyü çalışma moduna göre sonraki iki ya da üç kare için tekrar hesaplamazlar. Bunu da hesaba katarsak algılama için üst limitimiz double buffering için 400, tripple buffering için 600 FPS`ye çıkar.

Herkesin gözü ve algılama hızı birbirinden farklı olacağı için size yumuşak gelen bir görüntüde başka bir arkadaşınıza göre atlamalar olabilir. Ama yine de 60 FPS`nin üstündeki farkı sıradan bir insan kolay kolay farkedemeyecektir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder